GVB Examen doen via MijnGolfvereniging

Wat is het GVB examen?

Om te kunnen golfen op de meeste golfbanen in Nederland moet u in het bezit zijn van het GVB of Handicap 54. Het GVB of Handicap 54 bewijs geeft aan dat u de golf regels en gedrag regels kent en dat u golf waardig bent om op een golfbaan te spelen. Om het GVB of Handicap 54 te halen moet u zich aanmelden voor het GVB examen. Het GVB examen bestaat uit een theorie gvb examen en het lopen van een Q kaart over 9 holes.

U kunt direct het GVB examen boeken bij Mijn Golfvereniging

Via onze website kunt u online 7 dagen in de week uw GVB examen boeken! Wij hebben verschillende locaties en hebben landelijke dekking. Ook kunt u afzonderlijk de theorie gvb examen of de Q kaart lopen. Wij plannen samen met u de verschillende onderdelen in en melden en vragen dan direct uw GVB of Club Handicap 54 pas aan. Ook worden de GVB examen op een plezierige manier afgenomen door onze erkende NGF examinators.
U kunt zich via onderstaand formulier aanmelden. Wij nemen direct contact met u op, om samen met u een GVB examen te plannen. Prijs € 69,-

Aanmelden voor de Theorie GVB Avonden

Leer snel en effectief de golfregels tijdens een van onze GVB regelavonden. Wij begrijpen maar al te goed dat niet iedereen het studeren even gemakkelijk afgaat en dat de motivatie om te studeren niet altijd aanwezig is.
Daarom hebben wij speciaal voor u een regelavond ontwikkeld, tijdens deze regelavond neemt een officiële referee met u alle golfregels door die van toepassing zijn op het GVB examen. Dit geeft u de mogelijkheid om u klaar te stomen voor het theorie gedeelte van het GVB examen, zonder met de neus in de boeken te duiken. Aan het einde van de avond is er ook de mogelijkheid om deel 1 theorie gedeelte van het GVB examen te doen. De kosten voor een regelavond zijn €25,- exclusief Theorie GVB Examen. Inclusief theorie gvb examen € 49,-.
Meldt u aan via de mail, wij nemen direct contact met u op.
Of bel ons voor een afspraak 030 3200161.

GVB examen

Golf is een van de snelst groeiende sporten in Nederland. Logisch, want het is een hartstikke leuke sport. Golf is echter niet ongevaarlijk als u onvoldoende basisvaardigheden en regel kennis heeft. Om te bewijzen dat u beschikt over deze kennis en vaardigheden moet u deelnemen aan een Theorie GVB examen en aansluitend een 9 holes q kaart lopen met minimaal 18 punten. De onderdelen van het examen staan hieronder beschreven. Via onze website kunt u zich direct aanmelden voor een GVB examen, wij nemen direct contact met u op.

Het Theorie GVB examen

Om te slagen voor het Theorie GVB examen moet u op de hoogte zijn van de regels en etiquette. U kunt online via onze site gratis de theorie gvb oefen vragen oefenen. Ook raden wij u aan om de NGF GVB Regel Golf Pakket te bestellen dit pakket is een perfect hulp middel om voor te bereiden op het examen. Het examen wordt afgenomen door een erkend NGF examinator. Alle vragen van het GVB examen hebben betrekking op de golf regels en ettiquette. De tijdsduur is 60 minuten. U bent geslaagd als u van de 30 vragen er 23 goed heeft. Als u geslaagd bent voor het theorie gedeelte blijft dit onbeperkt geldig. Na het succesvol behalen van dit gedeelte kunt u direct aansluitend zelf of met een marker van ons de 9 holes Q kaart lopen.

9 Holes Q kaart lopen

Het praktijk gvb examen bestaat uit het spelen van een Q kaart over 9 holes vanaf een handicap 54 met een marker. Als u minimaal 18 punten haalt is het voldoende om de Q kaart te verwerken. Zodra u de Q kaart gelopen heeft stuurt u deze op en verwerken wij deze via onze golfvereniging. U ontvangt dan binnen 14 dagen uw nieuwe Club Handicap 54 pas. Met deze club handicap 54 pas kunt u overal in de wereld spelen.

MyGolf login

Golf nieuwsbrief:

Meldt u ook aan voor de laatste
nieuwtjes en de beste aanbiedingen
van MijnGolfvereniging.nl

Achternaam